ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ - ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ – ΤΣΙΓΚΑΣ 
Πιάνο  

Τάξη κ. Αλίκης Πιαστοπούλου


Ποιό ήταν το πρώτο μουσικό σου άκουσμα;  
Η φωνή της μητέρας μου να τραγουδάει και το τσέλο του πατέρα μου.

Γιατί επέλεξες να ασχοληθείς με το πιάνο;
Γιατί μου έδινε την αίσθηση του κρυστάλλινου στον ήχο του.

Ποιά είναι η καλύτερη συμβουλή που σου έδωσε ο δάσκαλός σου στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες?
Να μη σκέφτομαι τίποτα πριν παίξω για να το απολαύσω.

Ποιός είναι ο αγαπημένος σου ερμηνευτής - ίνδαλμα;
Από τον εικοστό αιώνα οι Gilels και Richter στον Beethoven, στο Chopin, στον Rachmaninoff, στον Prokofiev, στο Schostakovitch και στο Scriabin και ο Horowitz στο Scarlatti.  Από τους εν ζωή ο Radu Lupu στον Beethoven, ο Pogorelich στο Chopin, στον Beethoven και στο Rachmaninoff. Από μαέστρους ο Celibidache, ο Prêtre και ο Κουρεντζής. Ίνδαλμά μου, αν και δεν έχει πολλές ηχογραφήσεις, είναι ο Rachmaninoff.

Ποιό είναι το όνειρό σου σε σχέση με τους Μουσικούς σου Ορίζοντες; 
Να συνεχίσω το πιάνο, να μάθω ενορχήστρωση και ενδεχομένως διεύθυνση. Να συμβάλω στην ίδρυση μουσικής σχολής.

Ποιά έργα μελετάς αυτήν την εποχή;.
a) Bach, J.S.: Prelude & Fugue BWV 878, 877
b) Scarlatti, D.: Sonata K. 466
c) Beethoven, L.v.: Sonata op. 57
d) Chopin, F.: Étude op. 10 no 5, Ballade no 4 (op. 52)
e) Prokofiev, S.: Etude op. 2 no 4, Toccata op. 11
f) Rachmaninoff, S.: Concerto no 2 (op. 18)
Α, και τις δυο τελευταίες Goldberg…

Ποιές είναι οι επιρροές-εμπνευσεις σου για τα έργα αυτά; (π.χ. συγκεκριμένες εκτελέσεις των έργων, κάποιες εικόνες ή πίνακες που έχεις στο νου κλπ.).
Για το Πρελούδιο και τη Φούγκα τουΒαψη, σκέφτομαι γαλήνη, πότε μεγαλοπρέπεια, πολυφωνία. Σκέφτομαι τον Bach να παίζει νύχτα στο όργανο. Για τη Σονάτα Scarlatti, o Richter είναι πολύ κοντά στην ερμηνεία που έχω στο νου μου. Για τη Σονάτα Beethoven, σκέφτομαι τον Beethoven να σκαλίζει την πέτρα, αρχιτέκτονα και γλύπτη., Επίσης μου αρέσει ο Gilels, όπως και ο Pogorelich στην op. 111. Στη μπαλάντα Chopin, ο Richter παίζει απλά και πατά γερά. Η ερμηνεία του πείθει. Ο Sandor στη σπουδή Prokofiev και στην Τοκάτα ο ίδιος ο Prokofiev, έχει υπόκωφο ήχο και παίζει πιο αργά. Για το Κονσέρτο Rachmaninoff που μελετώ, ο Richter και ο Rachmaninoff μου βγάζουν χιονισμένες ρώσικες πεδιάδες.

Ποιός είναι ο στόχος σου για το έτος αυτό;
Να κάνω ένα καλό δίπλωμα, να γράψω καλά στις τελικές εξετάσεις του Μαϊου, να φτιάξω ένα δικό μου καλό πρόγραμμα στο πιάνο το καλοκαίρι. Πάνω από όλα να έχω ξέγνοιαστο καλοκαίρι.

Ποιά είναι η καλύτερή σου ανάμνηση από τις σπουδές σου στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες;
Η (ασφυκτική) πρίμα βίστα τα πρωινά του Σαββάτου

Τι πιστεύεις ότι θα ήταν καλό να ενταχθεί ή αλλάξει στη μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα;
Αυτό θέλει σκέψη και χρόνο, ίσως μια έκθεση θα ήταν καλύτερη ιδέα. Παρ’όλα αυτά, νομίζω ότι πάνω από όλα λείπει ένα δημόσιο ανώτατο μουσικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, στο οποίο να διδάσκονται όλα τα μαθήματα που κάνει κανείς σε ένα ωδείο, η είσοδος να γίνεται μόνο με διαγωνισμό και το επίπεδο να είναι υψηλό (όπως δηλαδή τα περισσότερα καλά μουσικά πανεπιστήμια στο εξωτερικό). Επίσης, η μουσική παιδεία και η γνώση των βασικών στοιχείων θα έπρεπε να είναι δεδομένο σε κάθε σχολείο, όπως είναι η εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Εκτός αυτού, θα έπρεπε τα μουσικά σχολεία να αρχίζουν από το δημοτικό αντί να μην παλεύουμε για να μην κλείσουν. Τέλος, λείπει ο επαγγελματισμός (σοβαρότητα) και η αυστηρότητα, κι αυτή η έλλειψη σε συνδυασμό με το μέσον -που στην Ελλάδα είναι διαδεδομένο- το επίπεδο των μαθητών και των μουσικών είναι χαμηλό. Λίγοι έχουν καταλάβει ότι το άριστα, το 10 και το καλό παίξιμο θέλουν κόπο. Αντίθετα, πολλοί εισπράττουν τους επαίνους μαζί με ένα πτυχίο που μένει ξεχασμένο στο κάδρο του σαλονιού και στα προσόντα του βιογραφικού. Λόγω της έλλειψης μουσικής παιδείας, πολλοί δάσκαλοι είναι εντελώς ανεπαρκείς και το χειρότερο: οι μουσικοί στην Ελλάδα που αξίζουν να βγαίνουν στον κόσμο -και δουλεύουν σκληρά γι’αυτό- μένουν άγνωστοι και (κατά πάσα πιθανότητα) φτωχοί.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ - ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ – ΤΣΙΓΚΑΣ 

Ο Αναστάσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1996 από γονείς μουσικούς. Από το σχολικό έτος 2005-2006 έως το σχολικό έτος 2011-2012 υπήρξε μέλος της χορωδίας «Rosarte» με μαέστρο τη Ρόζη Μαστροσάββα. Το Δεκέμβριο του 2006 τραγούδησε ως σολίστ μαζί με τον τενόρο Λουκά Πανουργιά και τη Συμφωνική Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας σε ζωντανή μετάδοση το έργο του Γ. Δεσποτίδη «εν’ άστρο, ένα φως». Το 2008 απέσπασε χρυσό μετάλλιο στην πέμπτη διεθνή Ολυμπιάδα χορωδιών στο Graz ως μέλος της χορωδίας του Δήμου Αθηναίων με μαέστρο τη Ρόζη Μαστροσάββα. Το 2009 συμμετείχε στην όπερα ‘Τανχώϋζερ’ με έναν μικρό σολιστικό ρόλο. Στο πιάνο, το 2008 απέσπασε Α’ έπαινο στον πανελλήνιο και πανκύπριο διαγωνισμό «ο Φίλων». Το 2009 απέσπασε Α’ βραβείο και χρυσό μετάλλιο στον πανελλήνιο διαγωνισμό Χ.Ο.Ν. Το 2011 απέσπασε τρίτο βραβείο και χάλκινο μετάλλιο στον πανελλήνιο διαγωνισμό «Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα». Το Φεβρουάριο του 2012 έπαιξε ζωντανά για το τρίτο πρόγραμμα της Ε.ΡΑ. ως επίτημος διαγωνιζόμενος του διεθνούς διαγωνισμού πιάνου «Η Μούσα». Το Νοέμβριο του 2013 απέσπασε Α’ βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό πιάνου DionysiaTrust. Έχει συμμετάσχει ενεργά σε σεμινάρια πιάνου με το Δημήτρη Τουφεξή και με τον David Lively. Το 2010 απέσπασε Β΄βραβείο και αργυρό μετάλλιο στον πανελλήνια μαθηματική ολυμπιάδα «ο Αρχιμήδης» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας. Τον Μάρτιο του 2011 κατόπιν εξετάσεων απέσπασε τριετή υποτροφία για φοίτηση στο Λύκειο της σχολής Μωραϊτη από τη νέα σχολική χρονιά. Την ίδια χρονιά απέσπασε Α’ βραβείο στο λογοτεχνικό διαγωνισμό Ανατολικής Αττικής «Οι Μαθητές γράφουν», ως μαθητής του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου Παλλήνης. Είναι μαθητής του ΙΒ’2 της σχολής Μωραϊτη. Είναι μαθητής της Αλίκης Πιαστοπούλου στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες.

Διαβάστε περισσότερα για τον ΜΟΥΣΙΚΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ...