ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013

 ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΝΕΛΑΚΗ - ΜΟΝΩΔΙΑ

Τάξη κ. Μάρθας Αράπη 


Ποιό ήταν το πρώτο μουσικό σου άκουσμα;  
Το πρώτο μουσικό άκουσμα μου ήταν το νανούρισμα του Johannes Brahms. Αρκετά χρόνια αργότερα από την πρώτη μουσική μου ακουστική εμπειρία ακολούθησε η γνωριμία μου με τον κόσμο της όπερας. Από τα πρώτα μου οπερατικά ακούσματα θυμάμαι να είναι το ντουέτο των λουλουδιών από την όπερα Lakme του L.Delides!

Γιατί επέλεξες να ασχοληθείς με το τραγούδι;
Από μικρό παιδί όταν δε μπορούσα να παίξω μουσική, περπατώντας στο δρόμο για παράδειγμα, τραγουδούσα. Το τραγούδι είναι η πιο άμεση επαφή με τη μουσική αφού το όργανο που χρησιμοποιείς είναι ενσωματωμένο! Μεγαλώνοντας, παρατήρησα συνειδητά πλέον την ευφορία που προσφέρει στο σώμα και την ψυχή  το τραγούδι. Έτσι αποφάσισα ότι είναι για μένα ο ιδανικότερος τρόπος επαφής με την κλασική μουσική.

Ποιά είναι η καλύτερη συμβουλή που σου έδωσε ο δάσκαλός σου στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες?
Ο ρόλος της δασκάλας μου ήταν καταλυτικός. Σε όλη την διάρκεια των σπουδών μου με τη Μάρθα Αράπη, όποτε ένιωθα ότι βρίσκομαι σε αδιέξοδο πάντα μου έδινε συμβουλές-κλειδιά που με βοηθούσαν να ανέβω ένα σκαλί παραπανω. Οι συμβουλές αυτές κλειδιά αφορούσαν τόσο την πολυσύνθετη τεχνική και μουσική αντιμετώπιση του τραγουδιού, όσο και εμένα την ίδια που στη διάρκεια της πορείας μου απογοητευόμουν ή έχανα το θάρρος μου. Ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό που ετοιμάζουμε το δίπλωμα, η συμβουλή της που κρατώ ως κόρην οφθαλμού είναι όταν τραγουδώ να αποτινάσσω από πάνω μου κάθε αίσθημα δειλίας, φόβου ή ανεπάρκειας γιατί τότε το τραγούδι έχει φτερά και πραγματικά νιώθεις ότι πετάς...

Ποιός είναι ο αγαπημένος σου ερμηνευτής - ίνδαλμα;
Είναι δύσκολο να επιλέξω ένα μόνο καλλιτέχνη. Από την παλιά γενιά καλλιτεχνών θαυμάζω πολύ τη Shirley Verrett, τη Leontine Price,τη Maria Callas και τον Enrico Caruso. Από τη νέα γενιά απολαμβάνω ιδιαίτερα τη Sondra Radvanovsky σε ρεπερτόριο Verdi και την Edita Gruberova στο belcanto.

Ποιό είναι το όνειρό σου σε σχέση με τους Μουσικούς σου Ορίζοντες; 
Το όνειρό μου είναι να τραγουδήσω όσο καλύτερα μπορώ στο δίπλωμά μου δικαιώνοντας έτσι τους κοινούς με τη δασκάλα μου κόπους!

Ποιά έργα μελετάς αυτήν την εποχή;
Αυτή την περίοδο μελετώ όλα τα έργα του διπλώματος που είναι οι άριες "Bel piacere" του Ηandel, "Tacea la notte" του Verdi, "Come scoglio" του Mozart, "il est doux, il est bon" του Massenet, το ορατόριο "laudamus te" του Mozart, τα lied "Standchen" του Schubert,"Allerseelen" του Strauss,"Εlegie" του Massenet, "Sure on this shining night" του Barber και το "Άνοιξις" του Σαμάρα.

Ποιές είναι οι επιρροές-εμπνευσεις σου για τα έργα αυτά; (π.χ. συγκεκριμένες εκτελέσεις των έργων, κάποιες εικόνες ή πίνακες που έχεις στο νου κλπ.)
Για το ορατόριο ακούω συχνά την ερμηνεία της Kiri Te Kanawa. Στο "Standchen" του Schubert μου αρέσει πολύ ο Peter Schreien. Για το ελληνικό τραγούδι ακούω την ερμηνεία της δασκάλας μου. Έμπνευση για την άρια του Verdi αποτέλεσε η ερμηνεία της Leontine Price αλλά και οι παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει (της όπερας "il trovatore" που εντάσσεται η άρια).

Ποιός είναι ο στόχος σου για το έτος αυτό?
Ο αμεσότερος στόχος είναι το δίπλωμα. Μετά θα ήθελα  να διεκδικήσω ίσως κάποια υποτροφία για να μπορέσω να κάνω τελειοποίηση σπουδών στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, θα ήθελα να ξεκινήσω να κάνω κάποια βήματα πιο επαγγελματικά στο τραγούδι.

Ποιά είναι η καλύτερή σου ανάμνηση από τις σπουδές σου στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες?
Από τις καλύτερες αναμνήσεις μου στο Ωδείο ήταν οι τελευταίες μου εξετάσεις στο πιάνο όπου είχα δασκάλα την κ. Άτζελα Γαϊτάνου και δύο παραστάσεις που κάναμε στο πλαίσιο της Μελοδραματικής Σχολής του Ωδείου με τη κ. Τζένη Δριβάλα.

Τι πιστεύεις ότι θα ήταν καλό να ενταχθεί ή αλλάξει στη μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα?
Δυστυχώς η μουσική εκπαίδευση εδώ, ιδιαίτερα στον τομέα του  κλασικού τραγουδιού δε θυμίζει εκείνη του εξωτερικού. Θα ήταν καλό για εμάς και την Ελλάδα γενικότερα να φτιαχτεί στην Αθήνα μια κρατική ακαδημία που να παρέχει όλα τα εφόδια που χρειάζονται οι λυρικοί τραγουδιστές (γνώση ξένων γλωσσών, υποκριτική κτλ).


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΚΑΝΕΛΑΚΗ

Γεννήθηκε στα Χανιά. Aπό μικρή ηλικία ασχολήθηκε με τη μουσική σπουδάζοντας πιάνο (ανωτέρα σχολή). Είναι φοιτήτρια της σχολής Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι τελειόφοιτη της Σχολής Μονωδίας στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες στην τάξη της σοπράνο Μάρθας Αράπη. Έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις με την ομάδα "Αngels of town". Συμμετείχε ως χορωδός στην οπερέτα  «Η κόρη της καταιγίδος» του Θ .Σακελλαρίδη  που ανέβηκε στο Δημοτικό θέατρο Πειραιά με μαέστρο το Χαράλαμπο Γωγιό. Είναι μέλος του φωνητικού συνόλου Eclipsis (με μαέστρο τον Ματθαίο Λεγάκη) με τον οποίο τραγούδησε στο Ίδρυμα Κακογιάννη και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.